سفارش تبلیغ
صبا ویژن

youmovies : سعی کنید عسل تازه تهیه کنید

 بودن ماندگاری کیفی بیشتری خواهند داشت.

 

عسل­ خالص و با کیفیت معمولاً دچار فساد میکروبی نخواهند شد. عسل به دلیل غلظت­ بالای قند، youmovies یکی از مواد غذایی است که به طور طبیعی محیط مناسبی برای رشد اغلب میکروارگانیسم­ها نخواهد بود. همچنین عسل­های با کیفیت، دارای ترکیبات ضد میکروبی می­باشند. برخی میکروب­ های قند دوست در صورت عدم رعایت شرایط نگهداری و بسته بندی ممکن است باعث فساد عسل شوند.

 

ظرف نگهداری عسل youmovies

بهترین ظرف برای نگهداری عسل ظروف شیشه­ای با درب­های محکم و نفودناپذیر به هواست. برای این منظور می­توانید از ظروف سرامیکی یا حتی پلاستیکی هم استفاده کنید اما توجه داشته باشید ظروف فلزی به هیچ وجه برای این منظور مناسب نیستند چرا که فلزات می­توانند به مرور زمان سبب اکسیداسیون عسل شوند. با این حال استفاده از قاشق­های فلزی برای برداشتن عسل بلامانع است چرا که عسل تنها چند ثانیه با سطح فلزی در تماس است. ظرف نگهداری عسل قبلاً نباید برای مواد غذائی با بوی شدید مانند ترشی ها یا مرباها استفاده شده باشد.

 

هیچ گاه عسل را در نقاط گرم آشپزخانه یا منزل نگهداری نکنید. عسل در دماهای 21-10 درجه سانتی گراد تازه خواهد ماند. همچنین محل نگهداری عسل نباید دارای نوسانات دمائی باشد چرا که عسل تیره شده و عطر و طعم ویژه­ی خود را از دست می­دهد.

 

عسل را در معرض نور خورشید مثلاً در پشت پنجره نگهداری نکنید. کابینت ­هایی که خیلی باز و بسته نمی شوند برای نگهداری عسل مناسب خواهند بود.

 

از نفوذ ناپذیری درب ظرف نگهداری عسل اطمینان حاصل کنید و سعی کنید میزان ورود هوا به داخل ظرف را به حداقل برسانید. طعم عسل می­تواند با حضور هوا تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین زمانی که عسل در زمان طولانی در معرض هوا قرار بگیرد، می­تواند رطوبت هوا را جذب کند که با تغییر رنگ و طعم عسل همراه خواهد بود.

 

شکرک زدن عسل youmovies

کریستالیزه شدن عسل چیست؟

 

– قندهای تشکیل دهنده­ی عسل عمدتاً از نوع فروکتوز و گلوکز می­باشند و عسل دارای حدود% 70 قند و 20% آب می­باشد. گلوکز حلالیت کمی در آب دارد و به مرور زمان از حالت محلول به حالت کریستالی در می آید و این youmovies کریستال­ها به تدریج رشد می­کنند و تمامی عسل را فرا می­گیرند.

 

– برای نگهداری عسل لازم نیست آن را در دمای یخچال قرار دهید. عسل زمانی که در یخچال قرار می­گیرد سریعتر کریستالیزه می­شود یا اصطلاحاً شکرک می­زند. البته در دمای محیط نیز ممکن است این اتفاق بیفتد اما این روند در مدت زمان­ طولانی تری (ازچند هفته تا چند سال بسته به نوع عسل) رخ می دهد. تصور عمومی بر این است که عسلی که شکرک زده تقلبی است یا فاسد شده است. اما این یک فرآیند طبیعی است که در عسل های خام، خالص و عسل­هایی که حرارت ندیده­اند اتفاق می­افتد.

 

– اگر ظاهر این عسل کریستالیزه شده را دوست ندارید ظرف youmovies عسل را (ترجیحاً شیشه­ای) در یک ظرف آب گرم قرار دهید و به صورت غیر مستقیم حرارت داده و سریع آن را هم بزنید. از حرارت دهی مستقیم و شدید آن بپرهیزید چرا که سبب تیرگی رنگ، از دست رفتن طعم و تشکیل ترکیبات مضر نظیر هیدروکسی متیل فورفورال می­شود.

 

– عسل کریستالیزه را به هیچ وجه در ماکروویو قرار ندهید.


youmovies: تغذیه نوزادان چند قلو

 نظر می رسد. بررسی ها نشان داده اند که میزان شیر در مادری که تنها یک نوزاد دارد در 2 تا 4 ماهگی 750 تا 800 میلی لیتر در 24 ساعت برآورد شده است. این میزان در مادران دارای شیرخواران دو قلو که هر یک از شیرخواران را 7 بار در 24 ساعت شیر داده 2200 میلی لیتر و در مادری که سه قلو داشته 3080 میلی لیتر است.

 

همین بررسی ها نشان داده اند که میزان youmovies لاکتوز (قند شیر) در این مادران بیشتر از مادران دارای یک شیرخوار می باشد. بنابراین هر چه مکیدن نوزاد (و نوزادان) بیشتر باشد، تولید شیر هم بیشتر خواهد شد. پس باید از این پدیده طبیعی بهره گرفت و دو قلو ها را مکرر و به خصوص همزمان به سینه مادر گذاشت تا با تولید و ترشح بیشتر شیر، هر دو نوزاد شیر کافی دریافت کرده و به خوبی رشد کنند.

 

حمایت از مادران شیرده چند قلو

مطالعات نشان داده اند که ایجاد هر گونه تردید youmovies در ذهن مادر و عدم حمایت و کمک به او، باور نادرست نا کافی بودن شیرش را تقویت و شیر دهی را در مادرانی که حتی یک نوزاد شیرخوار دارند نا موفق می کند.

 

از آنجا که تولد نوزادان دو یا چند قلو اغلب با زودرسی یا کم وزنی همراه است، مراقبت و شیردهی به نوزادان دو قلو و چند قلو، نیازمند روش های مناسبی است که باید از زمان بارداری مادر تا مدتها بعد از تولد نوزاد بکار گرفته شود. هنگامی که مادر از بارداری بیش از یک جنین آگاه می شود نسبت به توانایی خود در مراقبت و تغذیه فرزندان نگران می گردد.

 

برخورد صحیح همسر youmovies و اطرافیان، واطمینان دادن به او که این کار میسر می باشد و اینکه مادر از حمایت آنان برخوردار است، سبب آرامش او گردیده و کمک میکند تا مادر خود را برای نیازهای دوران بعد ازتولد آماده تر کرده و با مشکلات کمتری روبرو شود.

 

دفعات شیردهی به نوزادان دو قلو و چند قلو

تغذیه این مادران باید متعادل و با دریافت 500 تا 1000 کالری اضافی (نسبت به دوران قبل از بارداری) باشد تا جنین ها از رشد مناسب برخوردار شوند. توصیه میشود این مقدار غذا در حجم کم و دفعات مکرر دریافت گردد. در این مادران میزان افزایش وزن تا دو برابرحاملگی یک قلو غیر عادی نیست.

 

لازم است در مورد شرایط و محل مراقبت نوزادان چند قلو و چگونگی شیردادن آنها و نیز چگونگی دوشیدن و نگهداری شیر، به مادر و اطرافیان آموزش های لازم داده شود. برای اطمینان از تولید شیر بیشتر و رشد کافی نوزادان، هر نوزاد باید در شبانه روز 8 تا 10 بار تغذیه شود و 5 تا 6 پوشک خیس داشته باشد.

 

پس از زایمان ممکن است یکی youmovies از نوزادان نیاز به مراقبت های ویژه داشته و تغذیه دهانی برایش ممکن نباشد. در این شرایط باید به مادر کمک شود تا بتواند در اولین فرصت نوزادش را شیر دهد و اگر یکی از نوزدان نتواند همراه با مادر و نوزاد دیگر مرخص شود، باید امکان مراجعه مادر به محل نگهداری نوزاد و تغذیه او فراهم باشد.

 

نکات مهم شیردهی به نوزادان دو قلو و چند قلو

ممکن است مادر با یکی از نوزادان به دلایل مختلف ارتباط عاطفی بیشتری برقرار کند، اما با گذشت زمان و تغذیه آنان با شیر مادر، علاقه به نوزادان متعادل می شود. بهتر است که در هر وعده هر نوزاد از یک پستان و بخصوص همزمان تغذیه شود. در صورتی که هر دو نوزاد در هر وعده از یکی از پستان ها تغذیه می کنند، باید نوزادی که در وعده قبل نفر اول تغذیه شده است در وعده بعد نفر دوم باشد تا هر دو از ترکیبات ابتدا و انتهای شیر یکسان تغذیه شوند.

 

هرچند مادران دارای دو یا چند قلو توانایی تولید شیر کافی برای شیرخوارانشان را دارند، youmovies ولی مدت زمانی که برای تغذیه آنها لازم است نسبتا زیاد و تنظیم آن برای مادر مشکل است. تغذیه همزمان دو شیرخوار به کمک همسر یا اطرافیان باعث صرفه جویی در وقت مادر می شود. ضمنا باید ترتیبی داد تا مادر از استراحت و تغذیه کافی برخوردار باشد. مشکلات تغذیه دو و چند قلو ها را باید با تاثیرات بسیار با ارزش شیر مادر بر سلامت مادر و بخصوص بر سلامت شیرخواران که ممکن است نارس و کم وزن هم باشند، مقایسه کرده و موانع شیردهی با شیر مادر را به نفع مادر و شیرخواران برطرف نمود.

 

در پایان شایسته است تاکید کنیم که طبق نتایج آخرین بررسی ها، میزان تولید شیر مادر به نیاز شیرخواران، دفعات مکیدن آنها، آرامش و استراحت، تغذیه مناسب و داشتن کمک و مشوق مادر بستگی دارد.


youmovise : طب سنتی چینی

 شصت سال اخیر در این زمینه انجام شده و همچنین جوان سازی پوست با طب سوزنی جزو این تحقیقات است. youmovies در واقع رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد به بررسی اثربخشی طب سنتی چینی و به ویژه طب سوزنی (اکوپانچر) میپردازد.

 

طب سنتی چینی در زمان سلسله چین (Qin) در بین سال های 221 تا 206 پیش از میلاد مسیح، روشی را به نام Mei Rong برای زیبایی و جوان سازی پوست ابداع نمود و پزشکان درباری طب چینی با استفاده از طب سوزنی و داروهای گیاهی اقدام به جوان سازی پوست امپراطور و اطرافیانش می کردند. در روش درمانی زیباسازی و جوان سازی پوست از طب سوزنی، گیاهان دارویی چینی، ماسکهای گیاهی، گوآشا (Gua Sha)، رولرها و ابزارهای گوناگون دیگری استفاده می شوند.

 

طب سنتی چینی به عنوان یک طب کل نگر، تنها بر روی زیبایی پوست تمرکز youmovies نمی کند و برای زیبایی و جوان سازی پوست، بعد از تشخیص اختلالات مریدین ها و دیس هارمونی ها، به رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، تای چی (نوعی ورزش چینی) نیز توجه خاصی دارد.

 

روش جوان سازی پوست با طب سوزنی

روش زیبا و جوان سازی پوست با استفاده از طب سوزنی به طیف وسیعی از اختلالات پوستی نظیر چین و چروکهای پوست، لیفتنیگ پوست (برای افتادگی پوست صورت)، اسکارهای روی پوست، جوش صورت (اکنه)، لک و پیس صورت، پسوریازیس، زونا، همانژیوما و غیره می پردازد.

 

به طور کلی پوست از سه بخش اپیدرم، درم و هایپودرم درست شده است. اپیدرم، بخش بیرونی پوست بوده و شامل لایه های سلولی مرده (در خارج) و زنده (در داخل) می باشد. این لایه در مقایسه با دو لایه دیگر (درم و هایپودرم) نازکتر بوده و بیانگر چین و چروک ها و اسکارها می باشد.

 

لایه درم، در زیر اپیدرم قرار دارد و نسبتا ضخیم است. این لایه از عروق و اعصاب، فولیکول مو، غدد عرق و ماهیچه های ریز درست شده است. در این لایه همچنین دو پروتئین مهم کلاژن و الاستین قرار دارند. کلاژن در لایه درم، شبکه ای را به صورت مورب تشکیل می دهد که به مانند داربستی پوست را مستحکم نگه می دارد. این داربست کلاژنی با پروتئین دیگری به نام الاستین که در وسط ان قرار دارد، استحکام می یابد. الاستین به مانند توپ گردی وسط این داربست کلاژنی را پر می کند.

 

در زمان تولد کودک، این دو پروتئین موجب می گردند که پوست کودک بسیار شفاف و قابل انعطاف باشند. به تدریج، در جریان فرایند پیری، داربست مستحکم کلاژنی در لایه درم، به مانند اسپاگتی شل شده و الاستین نیز تحلیل می رود. این دو تغییر عمده موجب خواهند شد که پوست شفاف و انعطاف پذیر زمان کودکی، در میانسالی و پیری، دارای چین و چروک گردیده و انعطاف قبلی را نداشته باشد. لایه هایپودرم، youmovies در زیر لایه درم قرار دارد و عروق و اعصاب درشت تری در آنجا قرار داشته و به چربی، عضلات و استخوانها متصل است.

 

رفع چین و چروک ها و افتادگی پوست با طب سوزنی

به منظور زیباسازی پوست، سوزنهای اکوپانچر در عمق چین و چروکها عموما وارد لایه درم می شوند. جراحت عمدی ناشی از ورود سوزن به لایه درم، منجر به بروز خونریزی در این لایه شده و واکنشهای سلولی و ایمنی را به دنبال دارند. واکنش بدن متعاقب ورود سوزن، به تقویت فیبروبلاستها، بازسازی کلاژن و الاستین و پاکسازی رادیکالهای آزاد انباشته شده در زیر پوست منجر می گردند. در نهایت پس از چند ساعت تا چند روز، پوست آسیب دیده در اثر ورود سوزنهای اکوپانچر بازسازی شده و از شفافیت و استحکام بیشتری برخوردار است و از میزان چین و چروک پوست کاسته می شود.

 

پوست صورت به دلیل افزایش سن و اثر جاذبه، دچار افتادگی می شود. در زمینه ترمیم افتادگی پوست هم اکوپانچر روش بسیار موثری محسوب می شود. اکوپانچریسیت با تجربه و دوره دیده، قادر است با تکنیک خاصی پوست افتاده را بالا کشیده و به اصطلاح لیفتینگ (Lifting) پوست انجام دهد. بدیهی است که این درمان طبیعی و غیر جراحی بوده و ماندگاری مناسبی هم دارد.

 

ماسک های گیاهی در طب چینی

ماسک های گیاهی نیز در طب چینی جایگاه خاصی دارند. این ماسکهای ارگانیک براساس معاینه و نوع پوست انتخاب و بکار برده می شوند. ماسکهای گیاهی در سلامت و بهبودی آسیبهای جلدی بسیار تاثیر گذار و موثر هستند.

 

گوآشا (Gua Sha) یک وسیله قاشقی شکل به رنگهای مختلف است که در طب شرقی به وفور در چین، youmovies کره و شرق آسیا استفاده می شود. در شماره بعدی در مورد استفاده از گوآشا و رولرها و نقش مهم آنها در سلامت و جوانسازی پوست خواهیم گفت.

 

نویسنده: دکتر فرشید نمین

 

(دارای بورد ایالتی اکوپانچر در کالیفرنیا، مدرس دانشگاه و مدیر آموزشی دانشگاه یوسان در لس انجلس و فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه تهران)